Amanda fick en bok, jag känner en ängel.

Denna lilla bok är det bästa jag köpt till Amanda, den är så fin att hennes mamma gråter floder var gång hon läser den.



Boken börjar så här:

Hej.

Mitt namn är Cecilia. Det finns något som jag vill berätta för dig.

Jag känner en ängel.

Det kanske du också gör?

En ängel är någon som har bott på jorden, men som varit tvungen att flytta till himlen.

Det kan bland annat vara en pappa, en moster, en bror eller en bebis.

En del människor har inte en enda ängel i himlen, medan andra har flera stycken. Jag vet vem min ängel är. Det är min pappa.

Vem är din ängel? du får gärna berätta det för mig.




Sen det stycket som berör Amanda mest.

En del dagar saknar jag min ängel extra mycket. Jag blir arg för att jag inte kan se honom!

Det känns som om hjärtat går sönder när jag saknar honom som mest.

Då blir jag ledsen och gråter. Jag skriker att jag vill ha min pappa tillbaka. Jag vill träffa honom nu!
Men jag får vara arg och ledsen, lika mycket som jag får skratta och vara glad.

Efter att jag gråtit så brukar det kännas bättre, och jag blir lite trött.
Jag vet att min ängel finns hos mig, det kan jag känna i kroppen.
Då blir jag lugn och trygg.


När de kommer till att hjärtat går sönder så var det en bild i boken på ett krossat hjärta, Amanda tog en penna och målade frekvetiskt svart på hjärtat och sa att nu är hjärtat jätte sönder, varpå jag frågade är ditt hjärta sönder? Ja så som i boken där jag målat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

naw lilla hjärtat!

2010-10-06 @ 10:54:25
Postat av: Theodora

Treåringar är fantastiska i sina sätt att tala och visa vad de känner! Nu är min äldsta dotter dock ett halvår yngre än din, men när jag och dottern en gång talade om hennes små änglakusiner i himlen och varför man är ledsen, så pekade hon på sitt bröst och sa att det är där inne gråtet bor och att det är okej för det känns bättre snart.

Låter som en fantastisk bok din dotter fått.



Tack för din omtanke till Melissa, ingenting har hänt henne. Hon var här hos mig och barnen igår senast på lunch och spelade innebandy. Dock vet jag inte vad som hänt med bloggen, men gissar att hon kommer informera om det senare.. det gör hon alltid.



Ha en trevlig söndag!

Theodora

2010-10-10 @ 09:20:21
URL: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0