I morgon

Är det den stora dagen. 2 år sen tvillingarna föddes.  Tårarna har sprutat idag, jag blir mer och mer deppig, försöker hålla humöret uppe, men i morgon är dagen här. En dag jag egentligen  skulle skrattat på, firat, sett deras magiska blickar när dom öppnar paket och äter tårta.

Men jag får göra en tårta och äta själv, och kan bara föreställa mig hur det skulle varit.

Jag kan åka till en sten, format som ett hjärta, med svart granit och råhuggna kanter som vi en gång valde. Vi valde guld text, 2 ängelsymboler och deras namn med datum, texten sov gott. Den är det jag har att besöka, en sten, en vanlig jävla sten, dock extra fin, men bara en sten. Kroppen skriker efter dom, var är mina barn, varför togs dom ifrån mig? Varför? Det hugger i bröstet, magen vrider sig, matlusten trappas ner, jag vill byta plats med dom. För även om det gått 2 år, så känner jag än idag samma smärta, saknad och längtan, men jag har lärt mig leva med de där känslorna, men bättre det blir dom inte. Dom finns där varje dag, men idag och särskilt i morgon är det extra känsligt.

Idag och kommande dagar önska jag att jag var liten igen.. Då jag kunde krypa upp i pappas eller storebrors famn, där dom skyddade mig mot allt ont i världen, där man bara kunde blunda mot allt jobbigt och känna sig trygg och säker, och när dom sa att det läskiga och jobbiga var borta kunde man titta igen. Men nu står jag på egna ben och kan inte längre krypa upp där, men jag önskar ibland att det hade gått.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Tänker tända ljus i morgon och kolla på foton! det är obeskrivligt vilken saknad det är även för mig! Kram deras Farbror Magnus!



_ _

/ \ / \

\ \ / /

\ \/ /

\ R+K /

\ /

\ /

\/

2011-01-05 @ 17:52:07
Postat av: tessan

<3

2011-01-05 @ 18:05:12
Postat av: vanessa

älskade vän! Du finns i mina tankar i morgon mer än andra dagar. Måste vara fruktansvärt. Men om det är någon tröst i bedrövelsen så är du älskad och saknad. Du är stark (även om det inte var ett eget val) Och hur tuffa de komande dagarna än blir, så VET jag att du tar dig igenom dom med..

Men önskar jag kunde gjort något får att lätta din börda.

kram

2011-01-05 @ 18:48:40
URL: http://familjenmeuller.blogg.se/
Postat av: A

Hej

Hamnade på denna sida när jag sökte efter tts.

Jag miste min hjärteflicka -04, och väntar nu tvillingar. De är dock 2-äggs, men oron att något ska hända finns där hela tiden...

Jag grät när jag läste om dina pojkars öde, och jag känner så väl igen smärtan du beskriver. Det är för mig snart 7 år sedan jag miste min lilla, men det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på henne.

Du får gärna maila mig om du vill...

Lycka till och kämpa på.

Kram

2011-01-05 @ 19:09:41
URL: http://www.youtube.com/watch?v=cI6ZBJ9rVow
Postat av: Elisabeth

Många många många varma kramar till dig/er!



/Elisabeth med Vendela, Vilda, Vega, Ville och Vilja

2011-01-10 @ 11:07:08
URL: http://www.zoieli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0