Vilken smärta som helst utan sorgens smärta!

Jag skulle vilja bli riktigt skadad. Och känna på en väldig smärta.

Ja vad för smäta som helst i stället för sorgens smärta.


Sorgens smärta är en smärta ingen kan förstå, om dom inte själva varit med om det.

Den är riktigt plågsam, den gör ont i en väldans lång tid. Ibland känns allt mycket lättare men man kan fortare än man anar falla ner i en grop o slå sig så hårt att det gör pissigt jävla ont igen.

Och nu är jag i en sådan håla igen. Det finns ingen jag kan ringa, det känns som alla man vill prata med de om tycker att man skagå o prata med en psykolog eller ska ha kommit över det för länge sen. Det är säkert jobbigt för er för ni vet inte vad ni ska säga.

Jag vet själv inte vad man ska säga till någon som förlorat sina barn, ändå har jag själv förlorat 2!

Jag vet inte vad man ska säga till någon i sorg heller. Det enda jag vet att man ska göra är att lyssna, fråga frågor som man själv upplever som extremt jobbiga. För det är bättre och fråga än o bara sitta o knipa mun.


Jag saknar småland något så in i helvete i dessa djupa hålor man hamnar i.

För tänk om man hade haft sin familj runt omkring sig, det kanske hade varit lite lättare då? Eller de hade kanske inte hjälpt? Vad vet jag. Mne jag saknar dom så in i helvete ändå.


Det här inlägget är skrivet rakt av, jag ville bara skriva av mig lite. Nu ska jag lägga mig i soffan o stirra i taket o fundera över varför jag ska straffas så hårt..


Kommentarer
Postat av: Vanessa

hej gumman

kul att se dig i dag. :-D

nästa gång skall det bara vara du och jag.. vi hinner ju alldrig prata!



nu är kl sent så jag skriver här..

tänker på senariot inne på kaphal i dag.. ( butiks biträdet och hennes prat om barn och allt,)

förstår att det måste varit en super jobbig situation för dig. Men vill inte lämna det osagt.. visste bara inte hur jag skulle ta upp det utan att det låter fel..

Men jag vill att du skall veta att jag tycker det blir skit jobbigt och svårt när en sådan situation uppstår..

Vet inte riktigt vad man skall göra, eller säga.

Hon är ju lyckligt ovetande.. och du har sår för livet...

Samma gäller mitt "gnällande!" fattar att du hade offrat allt för att få ha det så med dina söner.. Men tror ( rätta mig om jag gör fel snälla!!!!!)

att det är bättre och vara ärlig och rak. än att sitta å skön måla hela "tvilling" senariot.. det är skit tufft i bland. Men kan ha förståelese för om du inte vill att jag skall prata om det..?? upp till dig.



sedan en lite fråga..

känns som du fått veta det mästa ang tvilling graviditeter och des problem..

varför kallar dom en enäggs tvilling graviditet för missbildning när en 2 äggs inte gör det? vad fn är skillnaden? det är väl "fel" att släppa 2 ägg med då??



Har du fått någon info om sanolikheten att du kan få tvillingar igen? och i så fall att dom har tts?

har fått uppfattningen av att det inte har med ärftlighet att göra??

nej nu sitter jag bara och babblar... i mina funderingar.



ville bara delge dig lite av mia tankar :-D

kram



2009-08-08 @ 22:00:43
URL: http://familjenmeuller.blogg.se/
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Det är svårt och det kommer det att vara under en lång tid. Det är synd att folk "lämnar" dig i sorgen då du egentligen skulle behöva mer hjälp än du kanske får.



Du bor alltså långt ifrån din barndomsfamilj, eller vad man ska kalla det? Finns det ingen möjlighet för dig att åka och hälsa på dem, bara för att komma bort lite?

2009-08-09 @ 09:37:14
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Therese

hade också velat ha dig närmare ...

2009-08-09 @ 12:06:32
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: Christina

Du får gärna höra av dig till mig när du känner för att ha någon att prata med, spelar ingen roll vad klockan är på dygnet, hör bara av dig eller kom ut en dag helt för dig själv, när Amanda börjat på dagis så kan jag komma in till dig en dag så vi får vara helt och hållet för oss själva. Kram <3

2009-08-09 @ 12:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0