Syskonkärlek..


Jag hade förväntat mig mycket svartsjuka från Amanda när Kevin kom. Men hon var aldrig svartsjuk, hon var med och hjälpte till o ville hålla.

*Hon klappade sin bror på huvudet när jag ammade han.

*Hon kollade på när han bytte blöja.

*När han låg i babysittern satt hon i Robins jämte.

*När vi klädde på han kläder sa hon att han fick fina kläder.

*Hon var så stolt. Det var hennes bebis, hennes lillebror.

Och han försvann bara ur hennes liv, och jag önskar jag kunde förklara för henne  mer tydligt varför han försvann. Men den tiden kommer, inte nu men om några år. För ju äldre hon blir ju mer kan hon fråga och ju mer förstår hon.

Här är 2 av det finaste varelserna som finns i mitt liv. Ja Kevin finns inte mer på jorden men i våra hjärtan finns han hela tiden.  Och det gör även Robin. Precis lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0