sorg

Jag har lärt mig en hel del om sorg. Och varje dag lär jag mig nått nytt.

Det går hela tiden upp och ner. Ibland faller man rakt ner i det mörka hålet, och det är alltid när man minst anar det.

Man förändras som person. Man blir aldrig mer sig själv.

Men det man mest av allt kommer ihåg är hur alla andra förhåller sig till oss som mist barn.

T.ex..
* En del råkar säga nåt dumt o kommer på detta o försöker prata/skoja bort det.
* En del ignorerar det totalt, tror allt är frid och fröjd eller vågar helt enkelt inte prata.
* En del häver ur sig dom mest konstigaste o stördaste kommentarerna någonsin.

Sen finns det dom som bryr sig, och vågar fråga, prata o få mig att gråta. Det är dom jag vill ha mer av, för det är dom som verkligen visar att dom bryr sig.

Ingen fråga är dum, va inte rädd för att du ska få mig att gråta. Det gör jag oftast ändå när vi lagt på då ingen nämner något. Att gråta hjälper än att sörja, det hjälper en oxå att orka gå vidare.


Jag beundrar dom få människor som vågar fråga och prata om mina känslor o hur jag känner m.m!

 

Är det någon som tänkt hoppa på mig nu för det jag skrivit så stäng bara ner webbläsaren o strunta i det är du snäll!
Jag skriver i min blogg för min skull, för att jag ska kunna gå tillbaka o läsa hur jag kände just denna dagen för 3 månader sen t.ex.


Kommentarer
Postat av: Anna

Min syster säger samma sak, tänk om folk kan fråga isf att låssas som ingenting.. Jag håller också med om det. jag är trotts allt "bara" moster men jag vill att folk frågar isf att undvika ämnet och låssas om att det inte hänt. Det har hänt det är verkligent trotts att man helst v allt vill glöma och vra tillbaka då innan det hände. bara få hålla en sista gång en pus på kinden och kramar hårt, mysa en stund och känna närheten... Gud nu börjar jag grina å. Saknade är nog lika stor idag som då när det hände men annorlunda inte lika inpå utan mer avlägsen.. svår förklarat =S



Många Kramar

2009-04-08 @ 21:08:53
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Jelika

Jag har redan en ringsjal så det behövs inte men tack ändå :-)

Hoppas ni får en mysig påsk!

Gråt hur mycket du vill, det har alltid hjälpt mig i svåra tider och man skall inte skämmas ett dugg för det. Det är starkt att våga visa sina känslor, bättre än att stänga in sig i sig själv där ingen når en.

Kram

2009-04-09 @ 14:24:57
Postat av: Martina

Klart ingen hoppar på dig för att du skriver vad du känner gumman! Jag tycker du är stark.

Och om någon hoppar på dig så slår vi dom, Som gamla goda tider :) Haha kommer du ihåg Magdalena Nordborg, När vi slog henne och kastade sten på det där huset? Så omogna men så kul! Kram

2009-04-10 @ 15:22:24
URL: http://drottheden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0