Hej!

Har inte tagit mig tid o sätta mig här o uppdatera bloggen. Har gosat ihjäl mina älsklingar som jag saknat något så fruktansvärt mycket i stället =)


Iaf tänkte jag skulle berätta om min resa upp till Stockholm och händelserna där och sedan om hemresan! OBS LÅNGT!


I måndags tog jag tåget till Stockholm kl 06.00. Fick tyvärr en åka baklänges plats så jag mådde illa men de funkade. Sen satt det en kärring jämte mig o när jag pratat klart med Michael i telefon på tåget så sa hon argt: Det här är TYSTA avdelningen man får inte prata här. ehhh jag sa att då har du hamnat fel för den tysta avdelningen är bakom glasdörrarna längre fram. Då glodde hon snett på mig o sa nåt så jag sa att hon skulle ta o hålla käften i stället den HÄXAN. Vet ni vad hon gjorde då? Hon gick, kom tillbaka 2 min innan tåget stanna =)

Till slut var jag framme i Stockholm 08.45 ca. Vet inte hur jag hittade ut till taxin men till slut lkyckades jag. Alla sa att det fanns skyltat taxi men nej ,men jag hitta  iaf till slut =)


Tog taxi upp till Huddinge taxi chauffören va grek o babblöade hela tiden, förstod inte så värst mycket men jag nickade instämmande.

Taxi chauffören släppte av mig på förlossningen o dom trodde typ jag skulle föda barbn eller nåt o fråga vilken vecka jag va i och om jag ville ha rullstol. Så jag fick ju förklara att jag skulle upp till K57 plan 7. O dit hitta jag efter många om och men. Hittade även pressbyrån, herrejävlar va gott kaffe dom har, pimplade i mig 3 stora latte koppar innan jag gick upp o anmälde mig. När jag kom dit så kom en sköterska o frågade om det var jag som åkt närmare 50 mil för o komma hit. Och jag sa jag nästan 46 mil iaf. Då tog hon in mig i ett rum med säng o kom med smörgåsar o te o kaffe o juice o bad mig vila. Till slut kom Sverker Ek (läkaren). Vi gjorde ett helt vanligt Ultraljud och där sa han att det va TTS som dom misstänkt här uppe. Eller han kallade det en klassisk TTS.

Blev inlagd på Avdelning K47 plan 4.  Fick reda på att operationen skulle bli av på Tisdag någon gång under dagen. När natten kom kunde jag inte sova så dom gacv mig någon insomningstablett som dom sa jag skulle somna på inom 20-35 min! Trodde dom ja, det där funkar INTE. Man inbillar sig att man blir trött av dom o somnar. Jag låg vaken 2 timmaro 10 min va jag vet innan jag somnade.

När jag vaknade på Onsdagen va jag helt plötsligt hungrig! Jag som inte vart hunbgrig på över 1 vecka! Men jag fick ju inte äta då jag va fastande. På Morgonen kom Sverker ner o pratade med mig lite om va som skulle ske o så. Till slut fick vi reda på att operationen skulle bli 13.30 ca. Fick då kateter ( o jag sa inna hon tryckte i den att jag är jävligt kissenödig men hon sa att de e bara bra. O gissa vad som hände? När hon tryck i slangen o ej hunnit sätta på påsen så börja det spruta kiss i hela rummmet hela BM va full i mitt kiss.. Haha inte lite pinsamt. Hennes uttryck var: Ja kissenöädig va du iaf men hemskt va jag slabbade). Fick även på piller upp i stjärten o dropp och antibiotika.


13.45 rullade dom ner mig på operation. Där inne förklarade dom för mig att jag skulle på glasögon på mig pga av ljuset från lasern.  O så snodde dom min förlovningsring o la i en burk ;-)

Sen fick jag sätta mif på operationebordet o böja mig framåt för att dom skulle ge mig ryggbedöving. Dom stack fel ett visst antal ggr o fy fan va ont det gjorde. Till slut  gick de som de skulle o hela rumpan o benen blev helt varma o på bara några sekunder va jag som förlamad. Så dom fick hjälpa mig o lyfta upp benen o så på bordet. Helt plötsligt började hela jagh o skaka, de kändes som jag låg på snö helt naken med 3 ton is över benen, kunde inte sluta skaka så fick en lugnande spruta som jag kunde slumra på om jag  ville. Sen satte dom EKG på mig, syrgas i näsan o tog blodtrycket var 3 min. Sen fick jag på mig ett par glasögon o et par hörlurar sen vakna jag när dom var klara. Allt hade gått bättre än förväntat sa dom. Sen sa dom att jag skulle få åka till uppvaket o där brukar man få ligga 4 timmar iaf tills man kan röra på benen, klockan var då 15.30. 16.50 kunde jag vifta på benen o fick åka upp till avdelningen igen.

Man brukar få sammandragningar o bli sängliggande minst 2-4 dagar sa dom men på kvällen va jag uppe o gick. =)

Dagen efter ingreppet gjorde dom UL och innan sa läkaren att båda kan vara döda men vanligast är att 1 är de. BÅDA LEVDE!!!  Men än kan mycket hända, minst 1n ultrljud i veckan helst 2-3 några veckor till framöver.

Läkaren sa att jag är den piggaste pasient någonsin som vart uppe o gått redan samma dag o inte fått några sammandragningar. Så jag fick åka hem =)

Ja de va väl ungefär så här de gick till.


Orkar ej skriva mer nu, måste göra mig i ordning ska till doktorn o göra ul 11.45.


Hej då!

Kommentarer
Postat av: Monica (Alice mamma)

Skönt att allt gick så bra :)

2008-09-26 @ 11:51:27
Postat av: Monica (Alice mamma)

Skönt att allt gick så bra :)

2008-09-26 @ 11:51:40
Postat av: Maria

kul och skönt att det gick så bra!! hoppas det gickbra idag med hos läkaren=)

2008-09-26 @ 13:04:19
URL: http://byggmaria.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vilken lättnad att allt gick bra :)

2008-09-26 @ 15:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0