2 ultraljud och handling =)

Japp igår morse va vi på barnsjukhuset med Amanda o gjorde ultraljud över hennes njurar då hon haft massa urinvägsinfektioner för några månader sen. Dom såg inget som skulle vara jätte oro väckande när dom kollade men hon skulle jämnföra storleken på Amandas njurar med andra barn i hennes ålder, men eftersom hon är större för sin ålder ska dom kolla med längd o så, resultatet skickas sen till barn och ungdomsmedecin som ska kontakta oss om va de blev.

Amanda skrek som en gris när hon låg o fick iskall gojja på magen o dom körde runt den där saken uppe på.. Ja herre jävlar, undrar hur de ska gå den 8 dec då de ska bli gammakameraundersökning när dom ska ligga still minst 20-25 min?! Blir nog inte lätt de där men bara o försöka. Är ju för hennes eget bästa även om hon inte förstår de.


Efter morgon besöket på östra åkte vi hem o Michael åkte o jobba igen.. Sen kom han o hämta oss igen vid 14.00.. Så åkte vi till östra igen o gjorde ultraljud på mig för o kolla flöde på twinsen. Det va bra enligt läkaren men värderna va inte som dom skulle egentligen på den lille tvillingen men vi skriver att det såg bra ut??!? Typ så sa han! Skum jävla läkare, satt o läste igenom hela min journal om tvillinggraviditeten, sen efter hur lååååång tid som helst så sa han förlåt men jag fastnade de va så intressant. Tvilling 1 (den stora) har vänt sig med huvudet ner =D Förra veckan låg han i säte.. Hoppas han stannar där nu.. Vill ju föda normalt om de går!


Igår kväll fick jag ett ryck o börja julpynta köket, sen lite av vardagsrummet o Amandas fönster i hennes rum =)

ååå vet ni? 2 av mina sönderslagna ljusstakar funkar! En ska limmas lite bara =) Slipper jag ha sådana små fjuttiga, nu kan jag ha dom stora fina Michael skaffat ;-) *dom gick sönder förra året, katterna rev ner dom x antal ggr o lika så fröken Bengtsson..

Nej nu ska jag plocka in o ur i diskmaskinen.. Hej då!!!




Vagnen för 300 kr, ligg o sitt vagn! Kommer dock inte användas hela tiden, de kommer köpas en ny när dom väl börjar sitta, en klumpig kombivagn tänker jag inte ha då :-)

Kommentarer
Postat av: Monica (Alice mamma)

Oj, för 300 kan man ju inte klaga ;) Sicket fynd!

Så skönt att den 1:a ligger neråt nu.

på måndag ska vi på ul, mysigt!

2008-11-28 @ 12:35:18
Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-11-28 @ 12:36:51
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jelikan

När vi gjorde ul på Tore då hans pungkula inte trillat ner så höll de på i en halvtimma och Tore var så sur och grät en massa.

2008-11-29 @ 09:40:16
URL: http://jelikans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0