jag klarade det

Jag är nu fullutbildad Habiliterare :)

Nu kan jag jobba inom massa olika saker :)


För er som inte vet vad en habiliterare är ska jag förklara för.

Om du t.ex bryter en arm så får du gå till sjukgymnast och REHABILITERAS för att gå från ingen rörlighet till full rörlighet, alltså då blir du helt återställd.


Om du är med i en bilolycka och drabbas av t.ex förvärvad hjärnskada blir du aldrig helt återställd, men du behöver hjälp i vardagen för att klara av saker och ting samt att du HABILITERAS för att bibehålla de saker du kan.

Så om man är HABILITERARE så kan du jobba med människor som har Cp-skada, autism, asperbeger, hjärnskada, pyskiska funktionshinder, downsyndrom, adhd, utvecklingsstörning m.m. Alt, personligassistent, Habiliterare på ett gruppboende, daglig verksamhet, o.s.v

Wiiiie ett steg närmare jobb :D

Kommentarer
Postat av: tessan

Sååååååå stolt över dig å glad för din skull!!!!!!!!!! Grattis!!

2011-02-02 @ 08:28:30
Postat av: Christina

Stort Grattis och många kramar, lycka till i framtiden // Kram <3

2011-02-02 @ 09:43:54
Postat av: Lina

Grattis vad roligt för dig :) , jag skulle vilja läsa till sjukgymnast.

2011-02-02 @ 23:43:48
URL: http://independentliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0