Dagis..

Igår gjorde vi något som vi skulle gjort för flera månader sen, skickade in dagis ansökan..

Blir att Michael får ta sen semester i år, augusti till september skulle jag tro ;-) Men nu är de iaf gjort..

Synd att man inte kan få vara hemma mer med pluttan, men de är säkert nyttigt för henne och gå på dagis med.

Föräldra pengen räckte i lite mer än 2 år för mig o ett 8 månader med ledigt varje fredag för Michael. Så är ganska nöjd ändå. Många får börja jobba redan efter 1 år men jag har snålat in ordentligt.. O ja de har ju gått.

2009 är o blir ett skit år.

Mycket sorgligt o tråkiga saker har hänt o kommer hända detta året..

Mina barn har dött..
Folk krockar..
Min bästa väns pappa är sjuk o väntar på döden typ.
Vad ska hända mer?

När vänder de?

Sorgens och olyckans år 2009, iaf för mig o folk i min närhet.

Förhoppningsvis vänder oturen snart. Hösten får bli en ny start, början på ett nytt liv, för mitt liv blir aldrig detsamma igen, inte nu, och inte sen..

Jag måste snart ta tummen ur o ringa barnmorskan med och få sätta in en spiral. Jag litar inte ett dugg på p-piller. Amanda blev till på p-piller, och dom krånglar något så fruktansvärt, mens som kommer dittan o dattan o ja.. O nej, jag är absolute inte gravid igen. Den tanken finns inte här, o kommer nog inte finnas på några år..

Jag vill åka till graven o sätta mig, men de piss regnar ute så då blir man blöt.. O blir man blöt så skulle de inte förvåna mig om man får lunginflamation o dör, för oturen är inte slut än. Jag har sagt de innan o säger det igen, snart smäller de igen!




På tal om nåt helt annat

I 5 år och ca 9 månader har jag och Michael hållt ihop nu ;-) de e sjukt länge..

Vi har haft så många motgångar i vårt förhållande, distansen mellan oss o mycket annat.
Men vi har klarat det, just nu är vi inne på den tuffaste motgången man kan ha i ett förhållande.
Och klarar vi den, så klarar vi allt. Då är det ingen tvekan om saken utan då håller vi ihop föralltid!
Det vet jag!



Kommentarer
Postat av: Therese

"O blir man blöt så skulle de inte förvåna mig om man får lunginflamation o dör" ...jag kan inte låta bli att flina lite när jag läser, snacka om pessimist hehe men det e klart, det e inte bra att va ute i regnet i onödan. Vilken lycka och tur att du träffade michael! Hade du inte gjort det så gissar jag att saker och ting hade varit helt annorlunda och jag tvivlar på att det hade varit bättre!Hoppas ni håller ihop och älskar varandra i evighet!

2009-05-08 @ 15:45:23
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: Vanessa

klart ni komer hålla i hop 4 ever..

fötstår dig ang lunginflamationen... hehe kanske skall avsluta ett piss år med att ni gifter er til nyår!!!!!! så får ni ett bra avslut.

Amanda kommer att älska dagis.. tänk vad hon kan härja runt hela dagarna :-D

kram

2009-05-08 @ 16:50:38
URL: http://familjenmeuller.blogg.se/
Postat av: Christina

Håller med dig, hoppas att oturen vänder nu och blir till lycka det har hänt alldeles för mycket dessa 5 månader av året. Amanda kommer att trivas på dagis, som jag nämnde till dig, att om det är problem och du läser eller jobbar så hjälper jag till. Kram <3

2009-05-08 @ 19:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0