Onsdag

Hej hej!

Smulan bryr sig inte om Blixten så mkt hon låter han nosa men börjar han skälla eller yla så springer hon o gömmer sig. Strumpan därimot, de blir hon som blir porblemet ;-) *så klart det är min katt* Haha...

Hon fräser o ser ut o kunna hoppa o klösa ur ögonen på han när som helst..

Fast i morse vart hon lite nyfiken på han när han inte brydde sig om henne, då var de typ: åå han kanske är snäll, eller nej han är ju hund, men jo lite kanske.. Ja så höll de på...

Ger tussarna en vecka sen får de bli ett besök till doktorn o bada o raka av henne håret ;-) De kommer hon nog uppskatta när de är gjort, hon njuter som en idiot när man sitter o försöker dela tussarna lite för o försöka kamma ut dom..

Jag tänker konstant nästan på Kevin. Ja Robin med men just nu är det mkt Kevin.

varför vi ska drabbas av så jävla konstiga grejer. Jag har svårt o acceptera anledningen vi fick att han dog. Varför ska vi drabbas av något som är så ovanligt att det inte ens finns en siffra på antalet barn som dör så?

Och varför skulle vi drabbas av TTTS och ha ett helvete med kontroller, operationer, inlagd på sjukhus, extra kontroller, 2-3 ultraljus per vecka o.s.v?

Som jag kämpade för mina små pojkar, jag gjorde nästan allt. Men till vilken mening då?

Ja så känns de ibland. Men jag fick ju ha Kevin hos mig 1 månad och 1 dag och jag fick ändå 2 vackra pojkar. Även om dom snabbt försvann i från mig igen så fick jag dom ändå.

Vet ni vad det värsta med allt är? Det är att man vet hur alla sitter o spekulerar o pratar om att jag skulle gjort si o så, eller jag gjorde det fel, o det hittas på historier om hur dom dog, o det ska pratas om att dom räddar andra barn som kommer för tidigt o det ska sägas att läkarna gjort fel o ja det ska snackas en massa skit!

Det är det som är jobbigt. O ni som pratar ska ju inte tro att de ni säger till er lyssnare håller tyst, utan de går oftast vidare o till slut når det fram till mig. O att höra sånt får en bara o sjunka ännu längre ner.

man blir så irriterad på o höra hur man borde gjort o att dom skulle plockat ut dom i vecka 25-30 ist.

Men ni har inte varit med o lyssnat på samtalen, inte varit med på ultraljuden, inte hört vad läkaren sagt, inte hört riskerna om o plocka ut dom för tidigt. Och ni har inte heller lyssnat på mig när jag försökt förklara varför det inte går o göra si eller så.

För när man börjar förklara sägs de de är läkarfel, det är ditt fel, du skulle gjort så, du skulle gjort si o.s.v.

Skulle ni vetat varför jag gjorde operationen, varför jag var på kontroller på östra speciallistmödravården, varför jag var hos en läkare 2 gånger i veckan och gjorde ultraljud, varför jag fortsatte graviditeten, varför jag inte bad läkarna o plocka ut dom, då skulle ni inte spekulerat, o inte pratat skit. Nej då skulle ni förstått. *förhoppningsvis iaf*

Detta blogginlägget blev rätt skumt, men skit sak samma...


Nu ska jag gosa med min underbara dotter o Strumpan...

Strumpan!


Kommentarer
Postat av: Therese

Går det inte bara att klippa bort hårbollarna med sax, ser kanske dumt ut ett tag men det växer ju ut igen..blir ju billigare så...



Åh jag blir så trött på folk , de kan väl inte veta bättre än alla läkare å alla som ni pratat med???? det e klart att dem kanske hade handlat annorlunda om de vetat hur det skulle sluta, men det är ju inte säkert det hade gjort nån skillnad, det är aldrig bra att ta ut barn för tidigt heller ju, det som har skett har skett, det är ingens fel, ingen kunde ju veta vad som skulle hända utan gjorde det som va bäst just då, jag fattar att du bara vill skjuta en del människor som tror de vet så jävla mycket..styrkekramar

2009-06-24 @ 10:04:49
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: Vanessa

blir så trött på alla allvetare grrrrrrrrr



förstår att det måste vara så frustrerande..

Men här är det ingen som dömmer dig eller tycker att du borde gjort si eller så..

Du gjorde ditt bästa och offrade allt för att rädda dina killar och vem hadde utsatt sig själv sin kropp och sina barn för någonting om man inte tror att det är det bästa?? be folk dra åt helvete.. eller ge mig deras nu så gör jag det med glädje :-D ricktigt pms humör har ja med så jag kan nog få tyst på de flästa just nu :-D

fattar dom inte att du / ni gjort allt som gick att göra för de små liven.



älskade vän!!!!!!!!!

upp ur groppen.. annars kommer jag och jagar ut dig.

förstår att de är en del av läknings prossesen att du tvärr måste ner dit.. men stanna inte för länge vi saknar dig här uppe :-D

Försök att tänka på att dina söner hadde velat ha en mamma som är "glad" för amandas skull..

fy fan vad ja låter präktig nu.. men du fattar vad ja menar.. ( tur du känner mig så bra vid det här laget)

bamse kramar..

ja ringer och terrar dig senare

kram

2009-06-24 @ 13:34:06
URL: http://familjenmeuller.blogg.se/
Postat av: Kattis en farmor

Hej

Har suttit och läst din blogg och tårarna har runnit! Tror inte man kan uppleva mer smärta än vad ni har gjort. Finns inga ord i världen som kan beskriva det, jag önskar er all lycka i framtiden.



Vid himlens grind där blåser en vind

från närmaste stjärna så sval mot din kind.



Vid himlens port står tofflor på rad

när barfota änglar går molnpromenad.



I himlens sal är väggarna blå.

Där leker Vår Herre tittut med de små.



2009-06-24 @ 22:59:26
Postat av: Anonym

Hej har läst din blogg länge,tycker att du behöver gå till en psykolog för att prata. Ta hjälp av den.. sörj....

2009-06-24 @ 23:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0