Jag hittade

En så fin dikt en annan ängla mamma skrivit. Länk finns under dikten, kika in o kolla. Hon skriver helt fantastiskt!

Denna dikten stämmer så bra in på hur man känner, tycker och tänker.


Jag!

Jag vill så mycket
som aldrig kan bli

Jag önskar saker
som aldrig kan uppfyllas

Jag vill ändra det som hänt
trots att det är omöjligt

Jag vill inte följa tidens gång
trots allt så gör jag det ändå

Jag kan inte förändra något
jag kan bara lära mig att vänja mig

Jag vill tro att det är en dröm
nu vet jag att jag lever i en mardröm

Jag kan aldrig leva som förr igen
för varje dag som går lär jag mig överleva

Jag kan aldrig förstå och acceptera
jag kan bara lära mig att hantera situationen

Jag klarar aldrig att överleva det fruktansvärda
trots allt så lever jag fortfarande och allt rullar på

Dikt © Gunilla Karlsson mamma till Rickard 81-05
http://blogg.passagen.se/pgrrr/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0