Låtar som jag aldrig tröttnar på..

"Jag ser hur ljusen brinner ut;
Jag ser hur varje liv tar slut
De strålande bloss
Som lyste för oss
Tar slut
De brinner alla ut"
Björn Afzelius - Ljuset

"I've got to touch that magic star
And greet the angels in their hive
Sometimes I wish I were an angel
Sometimes I wish I were you"
Declan Gahlbright - An angel

"Sen så kom dagen som våra änglar kom våra
störstaste mirakel dom var det vackraste vi någonsin sett
 i just den stunden så kunde man förstå att dom är det bästa som har hänt"
Jesper Sjölander - Kevin och Robin

"Låtsas ännu, att du finns här
Dina hjärtslag, ge mig skydd
Men jag ser frosten i din fotspår
Som en gåta, aldrig tydd"
Shirley Clamp - När kärleken föds

"Jag flyger härifrån i vindens kalla hand
livet är till låns begraver mig i sand
Jag sover likt en sten på strandens kalla rygg
Sanden gör mig len där känner jag mig trygg"
Nomy - Begrav mig

"Du kommer klara det här
Ge det den tid det tar
För varje vilsen människa
finns en väg tillbaks"
Mauro Scocco - När det otänkbara händer

"Den visar att vi hör ihop
som ett försiktigt glädjerop
förenar det oss i det bitterljuva
det liv vi måste klara av
och allt vi tog och allt vi gav
så vi kan våga ropa hallelujah"
Molly Sandén - Hallelujah

"En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din"
Lars Winnerbäck - Elegi



"How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here"
Pink Floyd - Wish you where here


"When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
Now I got that feeling once again.
I can't explain, you would not understand.
This is not how I am.
I have become comfortably numb"
Pink Floyd - Comfortably Numb


"Fly, fly do not fear
Don't waste a breath, don't shed a tear
Your heart is pure, your soul is free
Be on your way, don't wait for me
Above the universe you'll climb
On beyond the hands of time
The moon will rise, the sun will set
But I won't forget"
Celine Dion - Fly

"I miss you
Miss you so bad
I don't forget you
Oh it's so sad.
I hope you can hear me
I remember it clearly.
The day you slipped away.....
Was the day i found
It, won't be the same"
Arvil Lavigne - Slipped Away


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0