Kommentarer man hört från folk....




.
Vad bra att ni har större barn. Skulle det göra sorgen mindre?


Ni är så unga och kan få fler barn.
Inget nytt barn kan ersätta det barn som dog.


Bli med barn så snabbt ni kan så att ni kan glömma detta.
En ny graviditet innebär oftast oro och glömma? Det gör man ju aldrig. Det är bra att hinna sörja det döda barnet ett tag innan nästa barn kommer.


Hör av er när ni känner er bättre.
Varför då? Det är ju nu i sorgen som vännen behövs.


Oj, vad ni måste vara starka. Jag hade aldrig klarat av att gå igenom det ni gör.
Jag har inte något val, jag måste.

Det var en mening med det som skedde. Vad för mening då? Vad är det för mening med att små barn dör?

Det var bäst det som hände. För vem då?

.Det är inte bra att sitta hemma och deppa. Kanske inte jämt, men det kan finnas ett stort behov av att just sitta hemma och deppa. Det är en del i sorgbearbetningen.


Jag vet hur det känns.
Du kanske kan sätta dig in i hur det känns, men du kan aldrig säga att du VET hur de känns förrän du själv varit med om det.

Tiden läker alla sår. Om det ändå vore så väl...........



 


Kommentarer
Postat av: Therese

jag tror att det är välmenade ord egentligen, det e ju ganska svårt att förstå hur ni känner och det är svårt att veta vad man ska säga för att trösta, det finns ju liksom inget som gör det lättare ändå, det är nog lätt att det blir fel när nån säger nåt fast de bara vill att det ska kännas lite bättre...Visst tiden läker alla sår men ärren försvinner ju inte för det.. ha det bra kram kram

2009-03-09 @ 13:34:35
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: killcraig

tror också det är välmenade ord faktiskt

2009-03-09 @ 17:53:59
Postat av: hanna

Jag exakt är välmenade ord, man kanske ska var tyst helt då annars kanske man säger något som ni tycker är fel.synd bara när man bryr sig!

2009-03-09 @ 18:24:21
Postat av: Ingrid S

Du har så rätt, att det är vännerna som ska höra av sig och inte tvärtom. I sådana här krissituationer brukar det visa sig vilka som är ens verkliga vänner. De som finns där hela tiden, som förstår och lyssnar.



Var rädda om varandra



2009-03-10 @ 14:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0