dåligt samvete...

Jag fick dåligt samvete när jag var ute med en vän o hennes bekanta i fredags.

Det var folk jag inte känner där o dom frågade mig hur många barn jag har.


För att undvika o förstöra stämmningen o inte börja böla så sa jag att jag har en dotter som heter Amanda som är 2 år.

Jag nämnde aldrig Kevin och Robin.


Efter ett tag kom samvetet fram, jag fick skuldkänslor för jag inte sagt att jag har 3 barn. Även om min vän och min brors tjej var med o visste om detta så fick jag ändå dåligt samvete eftersom jag inte berättat.

Men när jag väl fick dåligt samvete var barnpratet redan slut. Men efter det fanns dom i mina tankar hela kvällen.

Jag skickade t.o.m sms till Michael om mitt dåliga samvete men fick till svars att dom vet att jag älskar dom och att dom inte vill att jag ska vara ledsen så det gör inget att jag inte nämnde dom. Men ändå. Varför är man så feg? Man behöver prata om det. Någon gång ska jag berätta för någon jag inte känner. Jag ska inte glömma/dölja bort dom. Dom är mina barn lika mycket som Amanda.


Jag har gästbloggat hos:
Klicka på länken för o komma till inlägget

http://mammamelissa.blogg.se/2009/july/gastblogg-desidera-och-hennes-forlossningsbe.html

Kommentarer
Postat av: Therese

förstår hur du menar men samtidigt kan jag förstå varför du gjorde som du gjorde, man vet inte hur andra reagerar när man säger nåt sånt, och när nån säger att deras barn nyligen dött så vet man ju inte vad man ska säga och får dåligt samvete att man frågade om det... Antar att du va rädd att de skulle tycka synd om dig och kanske försöka trösta eller nåt, då blir man ju bara ännu mer ledsen och kanske brister ut i gråt, å det vill man kanske inte bland folk man inte känner... Men nu vet du att nästa gång nån frågar så kommer du nämna dem, eller hur?

2009-07-15 @ 11:32:17
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: Marie, Liams mamma

Hejsan :) Förlåt, vill inte låta jobbig eller någonting, men vad hände med lille kevin? Har inte hängt med i din blogg, men hur blev han världens sötaste ängel? Jag läste lite snabbt förlossningsberättelsen, men.. för, jag såg att han var nästan lika stor som min son när han föddes, fast han var bara tre veckor för tidigt född, han vägde 2900g och var 48 lång.



Jag förstår om du inte vill svara, men det skulle vara intressant att få veta :)



Du är då värdens finaste dotter ;D



Kramar och ta hand om er.

2009-07-15 @ 19:49:25
URL: http://maaaji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0