Bete er så här...



Fråga frågor son:


Hur mår du?

Tänker du ofta på dom?

Hur känner du för allt?

Är det något jag kan göra?

Vill du att jag ska sluta prata om det?

Vill du att jag ska prata om det?

Ställ alla frågor du har, hur konstiga o dumma dom än kommer låta så fråga ist för o knipa igen munnen.


Det är de värsta som finns. Även om du får mig att gråta i telefon så fråga. De hjälper mig o bearbeta ännu mer.

Som att skicka ett vykort på posten med en liten hälsning som: tänker på er tex, skulle betyda hur mycket som helst.

Eller att någon sätter en blomma helt oväntat på graven som Vanessa gjorde en gång. de betydde oxå väldigt mkt. Det finns så mycket ni kan göra för o få mig att märka att folk bryr sig. Små små saker gör mig glad.

Michaels mamma Christina köpte 4 fjärilar och 2 hjärtan till graven hon gav oss, de värmde oxå jätte mkt.



Pappa gjorde mig glad för ett tag sen. Har länge velat ha en tandask. Men att ha som hårask för o lägga Kevins hår där i. Och sa det till pappa o så ringde han o sa att han köpt 2. En till dom var, varpå jag säger att jag endast har hår från Kevin. Men då säger han: Ja men det ska ju vara lika. Det värmde. Han brydde sig om båda. O en väldigt enkel sak. Det var absolute inga jätte fina askar, han hittade dom på en loppis, men han tänkte på dom. O han köpte dom för att visa att han brydde sig.


Killarnas små håraskar deras morfar köpt till dom.





Kommentarer
Postat av: marica

Hitta precis hit till dej från mamma melissas blogg!

Beklagar verkligen dina söners bortgång! Livet är orättvist! Det du skrivit i inlägget här ovan är verkligen så bra och klokt! Jag misste min svärfar för tre veckors sen, hastigt, bara sådär.. och man märker hur fega folk är som inte vågar säga något!

Kommer abslout att fortsätta följa din blogg!

Stor Kram från Marica

2009-07-16 @ 21:17:40
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Christina

Du har så rätt när du skriver alla dessa frågor som man borde ställa, jag kanske själv är en aningens dålig på att fråga, men jag vet med mig att jag ofta frågar dig "hur mår du?" kanske inte tillräckligt, men jag tror att man är för feg för att fråga, jag förstår att det är lättare att få prata om det, hoppas att allt är bra, mycket söta askar din pappa köpt // Ha det gott så hörs vi kramar i massor <3 Christina

2009-07-16 @ 22:10:25
Postat av: Johanna

Det är svårt att veta hur man ska hantera andras sorg. Men viktigt att göra det! Jättebra att du skriver hur du vill bli bemött. Kram!

2009-07-16 @ 22:39:26
Postat av: Therese

varför fick ni inget hår från robin? eller det kanske va svårt att ta? Dem borde ju ha samma rutiner när det gäller dödfött som vid senare dödsfall kan man tycka ju...

2009-07-16 @ 23:02:01
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Postat av: Kikki

Hej!

Hittade hit från mamma melissa´s blogg. Grattis till de fina pojkarna och jag beklagar sorgen över att ingen av dem fick stanna kvar hos er.

Har läst hela bloggen nu ikväll, tårarna har runnit när jag följt allt; från glädje till sorg.

Sorgen måste få ta den tid som den behöver.

Är du sjukskriven? Blev lite fundersam, iom att du skriver att du blir arbetslös, men hur ska du orka gå till ett jobb med den sorgeprocessen du går igenom nu? Inget elakt menat, bara en stilla undran.

Stora stärkande kramar!

2009-07-16 @ 23:24:11
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, det betyder så mycket att släkten tar del av sorgen! Och ibland kan det vara genom två små håraskar -helt underbart!:.))

2009-07-17 @ 00:57:27
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0