Lämnat på dagis...

Ja idag fick jag gå med en gång nästan. Amanda skrek efter mig o man får så dåligt samvete när man bara ska le o vinka hej då helt känslo kall. Jag vill bara springa in o hämta henne, vill inte lämna henne när hon är ledsen.

Men jag vet ju att de blir bättre med tiden, de brukar ju vara så här i början..

Idag ska hon vara där till 13.30 om dom inte ringer för då ska jag komma. Får se om de går få henne o sova på dagis. Men vi hoppas på det för då kan hon utnyttja de 5 timmarna om dagen hon får ha där..



Jag har tänkt försöka storstäda idag.. Men först ska jag fylla i alla papper till Abretsförmedlingen som ska vara färdiga på tisdag. Måste ringa mjölkbaren med o få ett intyg av Karin att jag varit där o praktiserat 1-1½ år. Och så ska jag ringa gislaveds kommun o få intyg om sommarjobbet på mariagården jag hade 2005. Så får jag använda det som Meriter.. Men jag lär nog sitta arbetslös ett tag.. Utan pengar 3 månader blir det, sen gäller ungdomsgarantin.. ca 184 kr/dag.. Men de är bättre än inget.


I morgon ska vi iväg och fira Amandas farmor som fyllt 50 år. Så de blir kalas..


Nej kanske ska sätta igång o fylla i papper, ringa vill jag inte göra nu, inte till Karin iaf, det är så mkt nu innan lunchen så ska inte störa. ringer runt 15 tiden ist..

Kommentarer
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Usch, jag kan nästan förstå den känslan. Min bror var precis likadan och blev helt förstörd när mamma lämnade honom på dagis. Som tur är lugnade han ner sig efter ett tag och när mamma ringde till dagiset när hon kommit till jobbet var han oftast hur glad som helst och lekte med de andra barnen. Hoppas att det blir likadant för Amanda!

2009-08-28 @ 12:06:10
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0