Dagis..

Är ett bra hot just nu =)

Ja jag hotar Amanda när hon inte lyssnar på mig med följande sak: Om du inte gör som mamma säger får du aldrig mer gå till dagiset o åka rutsch kanan.

O tro de eller ej men hon gör fortare än kvickt vad jag säger. =)


Det menas att hon gillar det iaf..



Idag började vi med att sjunga på dagis, Amanda skrek som en gris för hon ville ju inte sitta still o alla nallar, apor, m.m som kom upp ur påsen som dom sjöng grejer om skulle hon givetvis ha o de fick hon inte för dom skulle ju vara i fröken ann-charlottes hand o dansa o klättra till sångerna så de va lite grinigt.


Sen var det fruktstund, o kaffe för oss vuxna.


Sen lekte vi med playdoo lera.  Och sen var de dags o gå hem.


Här kommer lite bilder...

Amanda med sin nya kompis som började idag, Oskar 2 år. Och fröken Ann-Charlotte





Ann-Charlotte visar hur man gör en mask och en snigel av leran.



När vi kom hem storstädade o möblerade jag om Amandas rum.  Så här blev det..
O jag gömde undan massa leksaker, hon har påtok för många!!! en dockvagn försvann o lite annat smått o gått...





Nu sover en trött Amanda. O nu ska jag sitta o surfa lite o dricka upp mitt kaffe.

Kommentarer
Postat av: Maria

ska vi måla snart då ;)

2009-08-14 @ 15:17:31
URL: http://byggmaria.blogg.se/
Postat av: Therese

12-48 timmar säger dem att man ska va kvar här, bara att säga att amnimngen e lite knackig om man vill stanna :-) men när jag väl ligger där kanske jag vill hem, men jag tänkte mest för att få lite tid ensam med bebis innan man ska hem till theo å så..

2009-08-14 @ 20:35:20
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0