Tisdag.

Har inte haft motivation till o blogga idag men tänkte försöka slänga ihop ett inlägg ändå.


Idag har vi bytt sovrum med Amanda, lite bättre nu. Så  nu ska Maria få komma o måla =) Vi får ha rosa rum så länge, vårt gamla ska bli vitt, så småningom vårt med men just nu spelar de ingen större roll.







Igår var vi hos Vanessa o fikade o lekte lite. Fick träffa hennes tvillingpojkar. Var jobbigt o se men ville inte säga till dej även om du sa att jag skulle säga till! Men man måste ändå se bebisar, även om de är grymt jobbigt. Jag kan inte undvika bebisar bara för de är jobbigt. De kommer alltid vara lika jobbigt. Så få inte dåligt samvete nu Vanessa!


Har försökt få tag i Helena (Prästen) idag men hon var ledig men lämnat ett meddelande till henne så hon ringer förhoppningsvis i morgon, vill sätta ner deras urna nu. Vill att dom ska få ligga på den plats dom har på kyrkogården, sten o allt är där men dom är inte där ännu.

Om hon ringer i morgon så ska vi bestämma en dag o sen måste jag ringa kyrkogården o be dom öppna för att sätta ner urnan samt ringa krimerings stället o bestämma tid o dag vi ska åka o hämta urnan. Blommor m.m ska oxå fixas tills dess.

Lite dikter jag skrivit under mina levnadsår, finns mer men kan dela med mig av dessa.

Skrevs i tredje klass, 9 år gammal, 11 år sen!
Stjärna stjärna på himmlen blå, säg mig hur långt ska min mamma gå?
Ska hon spruta eller sluta svara mig svara mig.
Stjärnan svara lilla barn, hur ska jag detta veta?
Men jag tror ja jag tror att hon vill nog bli din mor.

Skrevs när jag va kär i tv-spels snubben ;-) typ 2001..
När du ser på mig blir jag glad.
När du kramade mig en sommardag.
Din kram var fylld med kärlek o hat.
Jag vet ej vad men jag tror det var kärlek.

Skrevs år 2000 ca ;-)
Om du var min och jag var din.
Då skulle jag stanna hos dej o aldrig gå.
Men nu är de så att jag måste gå därför fäller jag en liten tår,
där jag sen står i alla mina år och därför blir det ett stort sår.

Skrev jag när Jerker min kusin gick bort..
Du finns inte mer.
Men ditt ansikte jag överallt ser.
Du försvann, var det frihet du vann?
Varje andetag var en plåga, som till sist släckte din livslåga.

Skrevs till Robin o Kevin 2009 i Februari
Två vackra änglar kom.
En vände med en gång om.
En stannade kvar, i vilket vi trodde skulle bli alla våra dar.
Men även han vände om.

Skrevs för ett tag sen (2009)
Nu sitter ni där, högt i det blå, och tittar på oss, och våra sår.
Ni finns inte kvar, men ni finns ändå, för i mammas hjärta ska
alltid Robin och Kevin stå!

Skrevs nyss, fast den blev inte så bra men den får stanna här ändå...
Varför är frågan vi ställer.
Ett frågetecken är svaret som gäller.
Jag önskar det fanns ett svar,
men de finns inget kvar.


äh god natt...  nu måste jag sova. Hej då!

Graven igår.. en ny liten pojke ligger brevid våra =(


Kommentarer
Postat av: Vanessa

alltid lika jobbigt att möblera om.. men det brukar ju bli till det bättre :-) kan tänka mig att gubben sin sover lika gott i rosa :-)



hoppas prästen ringer i dag.

2009-04-15 @ 08:08:35
Postat av: Magnus

fina dikter! kramar

2009-04-15 @ 08:44:15
URL: http://magnusbengtsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken vacker grav. Det värmer inget, men väldigt fint har de fått det

2009-04-15 @ 11:53:19
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Christina

Vilka vackra dikter du skrivit // Kram <3

2009-04-15 @ 13:43:43
URL: http://christinabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0