Läkarbesök.

Idag hade jag 2 läkare som kollade på dom. Dom hittade en tunn tunn skiljevägg!!!! =D snacka om lättnad.

Jag kommer bli skickad med transport upp till huddinge någon gång o gå in i livmodern o bränna bort något på moderkakan. Det är moderkakan som gör att barnen inte mår bra. Den stora tvillingen får för mkt näring o för mkt blod, så dom ska försöka dela upp alla viktiga flöden med blod o näring från moderkakan så båda 2 får lika mkt. Dom går in med en nål som är en laser igenom magen!  Allt är skit komplicerat!

Sen ska vi bli skickade till några barnläkare som ska gå in i livmodern o mäta hjärtljuden på tvilling 2 som dom inte fick som dom ville idag.

EN av tvillingarna har 70-75 % chans o klara sig tills dom kommer. Det menar att den ena brukar stryka med. O inte brukar det vara den minsta utan det brukar bli den stora. Konstigt nog!


Ska skriva ut mer fakta så fort jag pratat mer med min  läkare på kvinnokliniken, hon skulle ringa idag men tror hon ringer i morgon.

Fick iaf reda på att det är enägsstvillingar eftersom dom delar på moderkakan! Det innebär att det är 2 snoppar där inne. jag som trodde de skulle bli 2 tjejer till ;-)

Blev igår framflyttad från att vara i vecka 17+6 till 18+0 idag är jag 18+4 eller 18+5 dom visste inte riktigt! Men håller mig till vecka 18.

Hej då!

Kommentarer
Postat av: Anette

grattis till snopparna :)!

2008-09-16 @ 22:16:45
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0