Läkarbesöket...

Igår gick riktigt bra =) jag är en av dom få patienter som tagit mig så här långt utan komplikationer efter laseroperationen =) Känns bra o höra..

Iaf så har dom växt som fan ;-) för 2 veckor sen vägde tvilling 1 (den stora) 853 gram o låg då -11% efter i viktskattning mot vad man ska. Men upp till -25% är okej.  Tvilling 2 (den lille)  vägde 514 gram och låg då -47% efter i viktskattning.
Det skiljer ca 3 veckor i storlek på dom o fortsätter de göra de sa dom så får vi överväga o plocka ut dom.


Igår, exakt 2 veckor sen förra mätningen gjordes vägde tvilling 1  1113 gram o ligger -13% i viktskattning. O vet ni vad? Tvilling 2 har växt till sig ;-)  852 gram -32% i viktskattningen. 2 veckors skillnad denna veckan bara =) Känns hur bra som helst. Hoppas han hinner ikapp 1 vecka till ;-)  fast o växa ikapp 1 vecka på 2 veckor är strongt ;-)

Tvilling 1 ligger i säte =( tvilling på har sitt huvud neråt men behöver växa 1 vecka till för o orka knuffa bort sin bror o inta platsen som tvilling 1. Kan vara så att Tvilling 1 vänder på sig oxå men de börjar bli allt trängre.. Hoppas, jag vill absolute inte föda med kejsarsnitt, totalt livrädd för o ligga där med uppsprättad buk, dessutom läker man snabbare av en vaginal. Nej ska de bli kejsarsnitt kommer jag va sövd, annars kommer jag o dö i panik!!!

Efter läkaren va de barnmorske besök, allt va bra där med. Sf mått 33 :-O Hade jag i vecka 32 med Amanda är i vecka 28 nu ;-)



Amanda sover fortfarande, o jag har precis slängt i mig frukost o nu sitter jag här o dricker kaffe o skriver blogg. 

Undrar va som händer i helgen? Återstår o se..


Kommentarer
Postat av: Monica (Alice mamma)

Vad skönt att allt var väl med dem små liven :)

2008-11-21 @ 12:28:26
Postat av: Jelikan

Va kul att läsa att tv2 växt till sig.

Kan ju säga nu i efterhand att jag skulle aldrig vilja bli sövd om jag skulle behöva göra ett kejsarsnitt igen.

2008-11-21 @ 15:47:47
URL: http://jelikans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0